Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/1256
Название: Використання механізмів аудіювання для інтенсифікації навчання іноземної мови
Авторы: Борисова, Аліна Олексіївна
Колесник, Аліна Олексіївна
Архипова, Вікторія Олександрівна
Мануєнкова, Олена Олегівна
Ключевые слова: аудіювання
мова
вислів
словосполучення
мова
механізм
пам’ять
прогнозування
артикулювання
навколишня дійсність
listening comprehension
speech
utterance
phrase
language
mechanism
memory
forecasting
articulating
surrounding reality
Дата публикации: 2016
Издательство: Харків: ХДУХТ
Библиографическое описание: Використання механізмів аудіювання для інтенсифікації навчання іноземної мови / А.О. Борисова, В.О. Архипова, А.О. Колесник, О.О. Мануєнкова // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наук. пр. / відпов. ред. О.І. Черевко. - Харків: ХДУХТ, 2016. - Вип. 2(24). - C.289-297.- ISSN 232-39-190Х
Серия/номер: Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг;2(24)
Краткий осмотр (реферат): Детально розглянуто механізми аудіювання та їх вплив на інтенсивність навчання іноземної мови. Охарактеризовано усне мовлення, оскільки аудіювання – це процес розуміння мовлення. Основними механізмами аудіювання є мовний слух, пам’ять, вірогідне прогнозування й артикулювання. Їх розвитку необхідно приділити головну увагу під час аудіювання. There are two basic forms of language expression in speech respectively – spoken and written. Spoken and written language cannot be considered as two entirely different phenomena, but at the same time they are not completely identical. The main characteristics of spoken language, namely, its spontaneity, singularity, the presence of paralinguistic means of communication and feedback, give it not only the extra-linguistic but also linguistic peculiarity. It was already mentioned that spoken language is filled with clichéd constructions, set phrases, words-parasites, as well as deviances from the language norms. Aural perception is called listening comprehension provided that perceived speech is understood. Therefore, listening comprehension is a process of understanding spoken language. The essence of listening comprehension as any perception in general is, firstly, to select the perceived object, to be able to distinguish it from the others, and, secondly, to identify it having compared to the reference stored in the long memory. The first act is called distinction in psychology, and the second one is recognition. The basic mechanisms of listening comprehension are speech hearing, memory, probable forecasting and articulating. It is their development that should be given much consideration in the process of listening comprehension.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/1256
ISSN: 232-39-190Х
Располагается в коллекциях:Вип. 24. - 2016 (ек.)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Сек. 5. Борисова, Колеснік.Архіпова.pdf392,56 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.