Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/1827
Название: Raising the effectiveness of a company's business processes
Другие названия: Підвищення результативності бізнес-процесів на підприємстві
Авторы: Ольшанський, Олександр Васильович
Селютін, Віктор Михайлович
Баррі, Вард
Olshanskiy, Oleksandr
Selutin, Viktor
Barry, Ward
Ключевые слова: бізнес-процес
критерії оцінювання
результативність
бізнес-процесів
бенчмаркінг бізнес-процесів
a business process
evaluation criteria
the effectiveness of business processes
business processes benchmarking
Дата публикации: 2017
Издательство: Харків: ХДУХТ
Библиографическое описание: Обльшанський О. В. Підвищення результативності бізнес-процесів на підприємстві / О.В. Ольшанський, В.М. Селютін, Б. Вард // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. – 2017. – Вип. 1 (25). – С.245-256. – Англ.
Серия/номер: Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг;1(25)
Краткий осмотр (реферат): The evaluation criteria for the effectiveness of a company’s business processes, based on the proposed algorithm in accordance with the objectives of business processes and customer requirements, have been defined and systematized. A method for evaluating and raising the effectiveness of business processes, which in contrast to existing approaches, allows for the evaluation of business processes relative to the achieved internal level (the effectiveness of business processes), evaluating and improving the performance of business processes with respect to sectoral and global levels (business processes benchmarking). The analysis of on the methodology of business processes allowed to formulate a number of conclusions regarding the effectiveness of business processes as follows: – in market conditions where the main characteristics of the external factors are mobility and uncertainty, the effectiveness is an important indicator of such a dynamic system as a company and is a result of the interaction of business processes, as well as the company's interaction with the environment; – the effectiveness characterizes the impact of the business process in terms of achieving the goals and expected results of industrial and economic, marketing, financial, social, innovation and other kinds of a company's business activities; – the effectiveness characterizes the ability of a business process to fulfill commitments to internal and external consumers by satisfying their demands. Thus, in accordance with the foregoing, by the effectiveness of a business process we mean the degree of the achievement of the business process objectives as well as internal and external consumers’' satisfaction . In the works related to business process management, there are different criteria for evaluating the effectiveness of business processes : the level of product conformity with the established requirements, the degree of fulfilling plans in a specified period of time, labor productivity, the level of industrial waste. However, up until now the problem of defining the evaluation criteria has not been solved. In view of the paper, we propose an algorithm to determine the criteria for evaluating the effectiveness of business processes, which consists of five stages: 1. Defining the company's strategic goals and consumer demands. 2. Determining the composition of business processes, their classification and interaction. 3. Identification of business processes. 4. Setting goals of business processes. 5. Determination of the criteria to evaluate the effectiveness of business processes. Визначено та систематизовано критерії оцінювання результативності бізнес-процесів підприємства на основі запропонованого алгоритму відповідно до цілей бізнес-процесів і вимог споживачів. Розроблено методику оцінювання та підвищення результативності бізнес-процесів підприємства, яка на відміну від існуючих підходів, дозволяє провести оцінювання бізнес-процесів відносно досягнутого внутрішнього рівня (результативність бізнес-процесів), оцінювання і підвищення результативності бізнес-процесів відносно галузевого і світового рівнів (бенчмаркінг бізнес-процесів).
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/1827
ISSN: 2312-394Х
Располагается в коллекциях:Вип. 25. - 2017 (ек.)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Сек. 4. Ольшанський, Селютін, Вард.pdf543,75 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.