Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/2201
Название: The role of listening comprehension in teaching foreign languages in a non-language higher educational establishment
Другие названия: Роль аудіювання під час викладання іноземної мови в умовах немовного ВНЗ
Авторы: Борисова, Аліна Олексіївна
Borysova, Alina
Архипова, Вікторія Олександрівна
Arkhypova, Victoria
Колесник, Аліна Олексіївна
Kolesnyk, Alina
Мануєнкова, Олена Олегівна
Manuyenkova, Olena
Ключевые слова: аудіювання
мова
вислів
словосполучення
механізм
пам’ять
прогнозування
артикулювання
навколишня дійсність
listening comprehension
speech
utterance
phrase
language
mechanism
memory
articulating
forecasting
surrounding reality
Дата публикации: 2017
Издательство: Харків: ХДУХТ
Библиографическое описание: Роль аудіювання під час викладання іноземної мови в умовах немовного ВНЗ = The role of listening comprehension in teaching foreign languages in a non-language higher educational establishment / А.О. Борисова, В.О. Архипова, А.О. Колесник та ін. // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. – 2017. – Вип. 2 (26). – C. 349-360. Англ.
Серия/номер: Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг;2(26);
Краткий осмотр (реферат): There are two basic forms of language expression in speech respectively – spoken and written. Spoken and written language cannot be considered as two entirely different phenomena, but at the same time they are not completely identical. The main characteristics of spoken language, namely, its spontaneity, singularity, the presence of paralinguistic means of communication and feedback, give it not only the extra-linguistic but also linguistic peculiarity. It was already mentioned that spoken language is filled with clichéd constructions, set phrases, words-parasites, as well as deviances from the language norms. Aural perception is called listening comprehension provided that perceived speech is understood. Therefore, listening comprehension is a process of understanding spoken language. The essence of listening comprehension as any perception in general is, firstly, to select the perceived object, to be able to distinguish it from the others, and, secondly, to identify it having compared to the reference stored in the long memory. The first act is called distinction in psychology, and the second one is recognition. The basic mechanisms of listening comprehension are speech hearing, memory, probable forecasting and articulating. It is their development that should be given much consideration in the process of listening comprehension. Досліджено систему вправ для навчання аудіюванню на прикладі однієї з європейських мов, а саме французької. Аудіювання - це процес розуміння мовлення. Основними механізмами аудіювання є мовний слух, пам'ять, вірогідне прогнозування та артикулювання. Їх розвитку і необхідно приділити головну увагу під час аудіювання.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/2201
ISSN: 2312-394Х
Располагается в коллекциях:Вип. 26. - 2017 (ек.)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ек.5_4_сек._Борисова_та_iншi.pdf441,48 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.