Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/883
Название: Motivation as an intensifier of mastering a foreign language in non-language higher educational establishments
Другие названия: Мотивація як інтенсифікатор опанування іноземної мови в немовних внз.
Авторы: Борисова, Аліна Олексіївна
Архипова, Вікторія Олександрівна
Колесник, Аліна Олексіївна
Мануєнкова, Олена Олегівна
Borysova, Alina
Arkhypova, Victoria
Kolesnyk, Alina
Manuyenkova, Olena
Ключевые слова: навчальна діяльність
опанування іноземної мови
мовна компетенція
цільова мотивація
сила мотивації
learning activity
mastering a foreign language
linguistic competence
target motivation
strength of motivation
Дата публикации: 2016
Издательство: Харків: ХДУХТ
Библиографическое описание: Мотивація як інтенсифікатор опанування іноземної мови в немовних внз / А.О. Борисова, В.О. Архипова, А.О. Колесник, О.О. Мануєнкова // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наук. пр. / відпов. ред. О.І. Черевко. - Харків: ХДУХТ, 2016. - Вип.1 (23). – C. 239-248. – Англ.
Серия/номер: Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг; 1(23)
Краткий осмотр (реферат): Виділено основні компоненти мотивації оволодіння лексикою. Розглянуто суть та основні характеристики видів мотивації навчальної діяльності, їх застосування під час аудиторної та самостійної роботи студентів. Визначено шляхи посилення мотивації опанування іноземної мови в немовних ВНЗ. Наведені види мотивації діють у нерозривному зв’язку під час навчального процесу. Teaching and learning languages in the modern world is not only giving knowledge about different linguistic aspects and practising exercises in course books, but also teaching with a more global perspective. At the stage when concernment as well as interest equally result in specific activity and become its motives, it is possible to speak about motivation. Communicative competence leads language teachers to incorporate motivational strategies in teaching English as foreign language (TEFL) and to seek task-oriented activities that engage their students in creative language use. The work is devoted to determining the main components of the motivation of mastering a foreign language as well as specific ways with the help of which it should be intensified. On processing and generalizing information about the types of motivation, it is possible to mark out the following types of motivation characteristic for mastering a foreign language: target (communicative) motivation; country study motivation; instrumental motivation; cognitive motivation; aesthetic motivation as well as motivation derived from realizing the progress achieved in mastering a foreign language and motivation conditioned by the desire of those who study a foreign language to obtain complete information. To intensify motivation of learning activity in mastering a foreign language, it is necessary to stimulate the desire of students who study a foreign language to ask about unknown foreign language equivalents of the words they need, and then to use the latter in their speech
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/883
ISSN: 2312-394X
Располагается в коллекциях:Вип. 23. - 2016 (ек.)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
sec5-e-2016-1-3.pdf149,34 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.